London Photodiary

Afgelopen weekend ging ik met een vriendin naar London. Naast dat we alle toeristische plekjes bezocht hebben, heerlijk hebben gegeten, hadden we ook nog eens tropische temperaturen. Vandaag laat ik je mijn photo diary zien.

We vlogen om 7:00 vrijdagochtend heen en 19:45 zaterdagavond weer terug, zodat we echt zo goed als 2 dagen in Londen zouden hebben. Het hoetel wat we geboekt hadden bevindt zich in Notting Hill, de bekende wijk van de film “Notting Hill”. Het is één van de mooiste wijken van Londen met prachtige wijken vol met witte huizen, wijken met gekleurde huizen en ook één van de bekendste antiekmarkt op Portobello Road. Het hotel waar we verbleven heet “Notting Hill hotel” en had de perfecte locatie in zowel de mooie wijk, als dicht bij de metrohalte en leuke restaurantjes etc. De metrohalte was 5 minuten lopen, waarmee we zo in het centrum van Londen waren. Portobello road en Hyde park zaten op loopafstand. Mocht je zelf nog een vakantie willen boeken, dan krijg je met deze link 10% korting op je verblijf via booking.com.

De metrohalte van Notting Hill

De bekende gekleurde huisjes

Uitzicht vanuit ons hotel

Natuurlijk hebben we alle highlights zoals de Big Ben (die helaas vol in de steigers stond), London Eye en de Tower Bridge niet overgeslagen. We hebben op dag 1 alles lopend gedaan, waardoor we zo’n 32 km gelopen hebben. Op dag 2 besloten we een metrokaart te kopen, om zeker te weten dat we aan alles wat we wilden doen toe te komen. Een dagkaart voor trein, metro en bus kost in London rond de 15-20 euro. Het OV vonden wij duurder dan gedacht.

Het bekende warenhuis

De Tower Bridge

Buckingham Palace (erg druk door de verjaardag van de queen)

London Eye – het reuzenrad

Door al dat struinen door de stad en het gebrek aan slaap kregen we natuurlijk ook flinke trek tussendoor. In Sydney was Joe & the Juice al één van mijn favo tentjes en wat blijkt: London zit er vol mee. Je kunt hier heerlijke juices, ontbijtjes, koffie en sandwiches halen.

Mijn ontbijtje bij Joe & The Juice

Overdag liepen we al langs een leuk uitziend restaurant, Mahiki wat echt onze aandacht trok door de Polynesian stijl van het restaurant. Daarna kwamen we erachter dat er ook een Mahiki restaurant op 15 minuten lopen van ons hotel zat en daarom besloten we er wat te eten en te drinken. Het restaurant is van binnen echt volledig in Polynesian stijl, je hebt echt even het idee dat je op tropische zonvakantie bent en dankzij de 26 graden die wij die dag hadden, werd dat gevoel alleen maar erger. Je kunt er terecht voor heerlijke kleine hapjes en vooral de cocktails mag je niet missen!

Ons tripje naar London was kort maar krachtig, we hebben veel gezien, veel gedaan en ook veel van de tropische temperaturen genoten.  2 dagen naar London gaan is genoeg om veel van de stad te zien en alle toeristische trekpleisters te bezoeken, dus dat kan ik zeker aanraden!

Wat is jouw favo Europese stad?

Misschien vind je dit ook leuk: