Personal Body Plan – Update maand 1

Op 5 september ben ik aan iets begonnen waar ik al enorm lang over twijfelde, namelijk met: Personal Body Plan. Op social media zag ik steeds fantastische voor/na foto’s voorbij komen en van vrienden hoorde ik veel goede verhalen, dus nieuwsgierig was ik zeker. Benieuwd of ik nog zo enthousiast ben na mijn eerste maand PBP?

“Personal Body Plan is ‘Jouw Online Personal Trainer, Lifestyle Coach en Voedingsdeskundige in één, waar je 24/7 toegang tot hebt’. Met Personal Body Plan krijg je een op maat gemaakt plan, gebaseerd op de vier kernelementen gedrag, voeding, training en herstel.”

Op de maandag dat je begint is het allemaal even wennen, er staat namelijk ineens een coach en een trainingsschema voor je klaar. Hierna is het de bedoeling dat de metingen van je lichaam, de (vreselijke) before foto’s en alles wat je eet doorstuurt naar een coach die aan jou gekoppeld wordt. Deze coach staat 24/7 voor je klaar om je te motiveren en je te helpen. Hiernaast is er ook iedere werkdag een gedragsles te lezen, om je mindset langzaam te veranderen. Deze lessen gaan over van alles, zoals bewustwording van je mindset. Bij iedere les hoort ook een challenge,  denk hierbij bijvoorbeeld aan het opnoemen van jouw onzekerheden of obstakels in het leven. Je coach leest deze challenges en zal dit dan ook na afloop met je bespreken om je verder te kunnen helpen. Mijn lieve coach is Fleur, waar ik ook deze leuke kaart van kreeg.

img_6115

Wanneer je traint kun je zelf bepalen, je kunt namelijk de trainingsdagen, actieve hersteldagen en de rustdag verschuiven op je weekplanning. De eerste paar weken is het de bedoeling dat je 3x per week traint, 3x per week een actieve hersteldag hebt en 1 dag echt rust. De eerste maand zijn deze trainingen bedoeld om je lichaam klaar te stomen voor de tweede fase, waarbij een goede basis zeker nodig is. Bij iedere oefening zit een uitgebreide uitleg en een filmpje, dus zelfs met weinig ervaring is het zeker te doen. Op de actieve hersteldagen doe ik bijvoorbeeld pilates of ga ik hardlopen, zo heb ik laatst bijvoorbeeld de Damloop by night gerend. Hier kun je lezen wat ik daar van vond.

app

De grote vraag van vandaag, heb ik al resultaat? JAA! Ik ben na 1 maand al 1.5 kg kwijt, 2cm van mijn taille en 4cm van mijn heupen. Ook voel ik mij een stuk energieker en fitter, dus ik ga gemotiveerd op naar maand 2!

Alles van PBP is handig en overzichtelijk in een app geplaatst, zodat het makkelijk is om met je coach te praten, je trainingen te zien en je eten door te geven. Wil je meer weten over PBP en volgende maand zelf beginnen? Klik dan hier.

 

 

Heb jij wel eens getwijfeld om aan PBP te beginnen?

Misschien vind je dit ook leuk:

10 reacties

  1. Bedankt! Ik doe soms wel iets thuis, omdat ik thuis gewichtjes heb en mij dat wat tijd tussen de krachtpatsers bespaart haha. Maar verder is het wel nodig om naar een sportschool te gaan.. bij PBP mag je dan ook gratis naar de changing life hub sportschool in Amsterdam, maarja dan moet je daar wel zin in hebben. Hoop dat je er iets aan hebt! Ik raad het je echt aan in ieder geval X

  2. Leuk!, het is ook zelfs mogelijk dat je 4 trainingsdagen hebt in de adaptie fase ;). Hier heb ik net 2 weken op zitten en heb 4 trainingsdagen en 2 actieve rustdagen en 1 volledige rustdag. Denk dat het te maken heeft met hoe ervaren je bent ;). Leuk dat je al resultaat hebt na 1 maand!, hier binnen 2 weken ook nieuwe fotos maken, erg benieuwd!!. Jij ook succes 😉

    Hier helemaal weg van de hub :), dus als je in de buurt woont van amsterdam, hier haarlem, dan is het zeker aan te raden om af en toe naar de hub te gaan, ik probeer 2 keer per week te gaan, kost me wel 15 euro extra per week, maar vind het de moeite waard 🙂

  3. Bedankt voor je reactie! Ik heb inmiddels ook al een tijdje 4 trainingsdagen, wel wat kortere trainingen gelukkig. Jij ook al resultaat? Fijn dat de hub zo goed bevalt, dan ga ik er inderdaad zeker een keer heen! X

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *